Ultima actualizare: 4 septembrie 2025
§I. Cadru
Art. 1. BTDL - Bucharest Thursday Darts League sau "Liga de joi" - este o competitie amicala de darts,
desfasurata pe echipe, in Bucuresti, joia.
Art. 2. Regula de baza a competitiei este FAIR PLAY-ul.
Art. 3. Fiecare meci este compus din 9 leg-uri, dupa cum urmeaza:
- Un (1) leg de echipa, la care trebuie sa participe toti jucatorii prezenti - 1001 SIDO (straight in, double out)
- Trei (3) leguri de jocuri de dublu - 501 SIDO
- Cinci (5) leguri de simplu - 501 SIDO
Art. 4. Desi se pot juca in orice ordine, atata timp cat cele 2 echipe convin asupra acestui aspect,
legurile se vor juca in ordinea: echipa, dubla 1, dubla 2, dubla 3, simplu 1, simplu 2, simplu 3, simplu 4 si simplu 5.
Art. 5. Pentru a putea participa in competitie, fiecare echipa va trebui sa achite taxa de inscriere pana la data de 01.10.
Taxa pentru sezonul 2025-2026 este de 550 lei.
Art. 6. Clasamentul se stabileste in functie de diferenta intre legurile castigate si cele pierdute.
In caz de egalitate, departajarea se face in functie de diferenta intre numarul de meciuri castigate si cele pierdute.
§II. Echipe
Art. 1. Pentru a putea juca un meci, fiecare echipa trebuie sa se prezinte cu un minim de 4 jucatori.
Art. 2. Toate echipele trebuie sa aiba un Capitan si un Vice-capitan.
Acestia se vor putea autentifica in aplicatie, folosind o adresa de email si o parola.
In pagina fiecarei echipe, Capitanul este marcat cu o steluta plina, iar Vicele cu o steluta goala.
Art. 3. Capitanul si Vicele vor avea asociate in aplicatie o adresa de email si un numar de telefon.
Art. 4. Orice echipa poate adauga un jucator nou in orice moment al sezonului,
cu conditia ca acel jucator sa nu fi jucat deja pentru o alta echipa in acel sezon.
Transferurile in timpul sezonului NU sunt permise.
Art. 5. Fiecare echipa are nevoie de o locatie unde sa desfasoare meciurile de "acasa".
Art. 6. Fiecare echipa va desfasura un numar egal de meciuri acasa si in deplasare, egal cu numarul de echipe totale inscrise in sezonul respectiv minus 1.
Art. 7. In anumite circumstante, este imposibil ca toate echipele sa joace alternativ un meci acasa si unul in deplasare.
Aplicatia incearca sa nu genereze mai mult de 3 jocuri consecutive acasa/in deplasare.
§III. Jocul
Art. 1. Ora de inceput a meciului este 20:00, dar ramane la latitudinea Capitanilor celor doua echipe
daca incep mai devreme sau mai tarziu, in functie de imprejurari.
Art. 2. Foaia de joc se poate modifica daca jocul nu a fost inceput - nu s-a aruncat inca spre Bull si daca cealalta echipa este de acord cu acest lucru.
- Modificarea foii de joc se va face doar daca unul din jucatori nu mai poate ajunge sau daca un jucator prezent nu a fost trecut pe foaie sau daca au fost generate 2 leguri identice.
- NU este permisa modificarea foii de joc doar pentru a modifica leg-urile.
- Modificarea foii de joc se va face doar daca unul din jucatori nu mai poate ajunge sau daca un jucator prezent nu a fost trecut pe foaie sau daca au fost generate 2 leguri identice.
- NU este permisa modificarea foii de joc doar pentru a modifica leg-urile.
Art. 3. Fiecare leg incepe prin a decide care dintre cele doua echipa va arunca prima.
- Acest lucru se va face prin aruncarea unei singure sageti catre Bull, de catre primul jucator de pe foaia de joc, din acel leg.
- Echipa oaspete alege cine va arunca primul catre Bull.
- Se va considera castigatoare pentru a incepe legul, cel care a aruncat mai aproape de Bull, a nimerit Single Bull sau Bull.
- In caz de egalitate, se arunca din nou, in succesiune inversa.
- In cazul in care primul jucator care arunca spre Bull nimereste Single Bull sau Bull (si doar in acest caz), sageata va trebui scoasa din board.
- In cazul in care sageata nu ramane infipta in board, jucatorul poate arunca din nou.
- Acest lucru se va face prin aruncarea unei singure sageti catre Bull, de catre primul jucator de pe foaia de joc, din acel leg.
- Echipa oaspete alege cine va arunca primul catre Bull.
- Se va considera castigatoare pentru a incepe legul, cel care a aruncat mai aproape de Bull, a nimerit Single Bull sau Bull.
- In caz de egalitate, se arunca din nou, in succesiune inversa.
- In cazul in care primul jucator care arunca spre Bull nimereste Single Bull sau Bull (si doar in acest caz), sageata va trebui scoasa din board.
- In cazul in care sageata nu ramane infipta in board, jucatorul poate arunca din nou.
Art. 6. In functie de numarul de jucatori prezenti, urmatoarele reguli se aplica fiecarui joc:
a. In cazul in care sunt doar 4 jucatori, 2 dintre acestia vor disputa 2 duble, iar unul dintre ceilalti 2 va desfasura 2 leguri de simplu. Cele doua leguri de dublu nu pot fi formate din aceeasi jucatori. Cele doua leguri de simplu nu pot fi jucate consecutiv.
b. In cazul in care ambele echipe se prezinta cu 4 jucatori, nu pot exista doua leg-uri identice de simplu. In cazul acesta, trebuie refacuta foaia de joc.
c. In cazul in care sunt doar 5 jucatori, unul dintre acestia va juca doua leguri de dublu. Acestea nu pot fi consecutive.
d. In cazul in care un jucator joaca doua leguri de dublu sau doua leguri de simplu, statisticile folosite vor fi din cel de-al doilea leg (primul va fi folosit doar la nivel de echipa).
e. In cazul in care sunt doar 4 sau 5 jucatori, echipa adversa va trebui sa aleaga un numar intre 1 si 4, respectiv 1 si 5 pentru a determina ce jucatori vor juca mai multe leguri.
f. In cazul in care sunt intre 6 si 11 jucatori (inclusiv), fiecare jucator va trebui sa joace cel putin 2 leguri, dintre care unul este cel de echipa.
g. In cazul in care sunt prezenti mai mult de 11 jucatori, o parte din ei vor juca doar meciul de echipa.
a. In cazul in care sunt doar 4 jucatori, 2 dintre acestia vor disputa 2 duble, iar unul dintre ceilalti 2 va desfasura 2 leguri de simplu. Cele doua leguri de dublu nu pot fi formate din aceeasi jucatori. Cele doua leguri de simplu nu pot fi jucate consecutiv.
b. In cazul in care ambele echipe se prezinta cu 4 jucatori, nu pot exista doua leg-uri identice de simplu. In cazul acesta, trebuie refacuta foaia de joc.
c. In cazul in care sunt doar 5 jucatori, unul dintre acestia va juca doua leguri de dublu. Acestea nu pot fi consecutive.
d. In cazul in care un jucator joaca doua leguri de dublu sau doua leguri de simplu, statisticile folosite vor fi din cel de-al doilea leg (primul va fi folosit doar la nivel de echipa).
e. In cazul in care sunt doar 4 sau 5 jucatori, echipa adversa va trebui sa aleaga un numar intre 1 si 4, respectiv 1 si 5 pentru a determina ce jucatori vor juca mai multe leguri.
f. In cazul in care sunt intre 6 si 11 jucatori (inclusiv), fiecare jucator va trebui sa joace cel putin 2 leguri, dintre care unul este cel de echipa.
g. In cazul in care sunt prezenti mai mult de 11 jucatori, o parte din ei vor juca doar meciul de echipa.
Art. 7. Fiecare leg va avea un scorer din partea echipei gazda.
Art. 8. Sagetile aruncate in board nu pot fi atinse sau extrase inainte ca scorerul sa noteze scorul.
Art. 9. In cazul unei greseli de scor, aceasta trebuie remediata pana inainte de urmatoarea aruncare a echipei respective.
Art. 10. In timpul meciului, este interzisa perturbarea intentionata a celui care arunca sagetile. Vezi articolul §I.2 "FAIR PLAY"
Art. 11. La sfarsitul unui joc, este fair play strangerea mainii jucatorilor echipei adverse.
Art. 12. Este fair play ca la sfarsitul jocului, echipa castigatoare sa faca cinste cu un rand de bere echipei adverse.
In cazul in care numarul jucatorilor din echipa invinsa este mai mult de dublul numarului de jucatori din echipa castigatoare, echipa castigatoare poate alege sa limiteze numarul de bauturi.
In cazul in care numarul jucatorilor din echipa invinsa este mai mult de dublul numarului de jucatori din echipa castigatoare, echipa castigatoare poate alege sa limiteze numarul de bauturi.
§IV. Amanari
Art. 1. Orice meci poate fi amanat pana in ziua meciului, cu conditia ca adversarii sa fie de acord.
Art. 2. Pentru a considera un meci amanat, echipa care doreste amanarea trebuie sa initieze cererea din aplicatie.
Apoi, echipa adversa trebuie sa accepte cererea, tot din aplicatie.
Art. 3. Stabilirea datei si a locului unde se va rejuca meciul ramane la latitudinea Capitanilor celor doua echipe.
Art. 4. Meciurile amanate trebuie jucate pana inainte de ultima etapa a sezonului.
Art. 5. In ultima etapa NU se pot amana jocuri.
Art. 6. In cazul in care cele doua echipe nu se inteleg pentru amanarea/rejucarea unui meci,
cererea va trebui adresata si rezolvata pe grupul de Whatsapp.
§V. Cupa BTDL
Art. 1. Sezonul 2025-2026 va avea o Cupa formata din 6 grupe a cate 3 echipe.
Art. 2. Se vor califica locurile 1 din fiecare grupa si cele mai bune 2 locuri 2
(departajate dupa urmatoarele criterii: numar de jocuri castigate, numar de leguri castigate, medie echipa)
Art. 3. Fiecare grupa va avea cate un cap de serie, dintre cele mai bine clasate 6 echipe din sezonul precedent:
Hattrick, Dremear's 26ers, Tati Bar, Marty's, Time Out si DrimTim
Art. 4. Meciurile din grupele Cupei se joaca dupa aceleasi reguli ca si cele de Liga.
Art. 5. Meciurile din sferturi, semifinale si finla se joaca in sistem "primul la 5",
iar ordinea in care se joaca legurile este obligatoriu sa fie
legul de echipa, dubla 1, dubla 2, dubla 3, simplu 1, simplu 2, simplu 3, simplu 4, simplu 5.
Art. 6. La finala Cupei se poate juca in minim 4 jucatori, dar daca sunt mai mult de 4 jucatori prezenti in locatie, se joaca in minim 5.
Art. 7. Faza finala a Cupei se va desfasura intr-o singura zi, cel mai probabil intr-o zi de sambata.
Art. 8. Meciurile din Cupa nu contorizeaza statistici.
§VI. Locatii
Art. 1. Fiecare locatie in care urmeaza sa se desfasoare un meci
trebuie sa aiba cel putin un board de darts instalat si luminat corespunzator
care sa fie disponibil nu mai tarziu de ora 19:30 in ziua meciului.
Art. 2. Boardul trebuie sa fie instalat la o inaltime de 172.72cm fata de podea (masurata din centrul boardului).
Art. 3. Fiecare board trebuie sa aiba o linie de aruncare (oche) fixa, marcata corespunzator,
aflata la 237.83cm in plan orizontal fata de peretele pe care se afla boardul.
Oche-ul trebuie sa fie paralel cu peretele si aliniat cu centrul boardului.
Art. 4. Board trebuie sa aiba cel putin 50cm spatiu in laterale.
Art. 5. Boardul trebuie sa fie montat intr-un loc ferit, fara a permite trecerea printre el si oche.
Art. 6. Fiecare oche trebuie sa aiba spatiu suficient in spate - cel putin 1m, recomandat 1.5m.
Art. 7. Inaltimea minima a tavanului incaperii trebuie sa fie de 2.2m.
§VII. Cod de Conduita
Art. 1. Vedeti articolul §I.2 "Fair Play". El se aplica atat pe toata durata meciului, cat si inainte si dupa meci, si promoveaza respectul
fata de adversari, coechipieri, personalul locatiei si celelalte persoane aflate in local.
Art. 2. Desi notiunile de fair play si respect sunt relative, urmatoarele incalcari pot aduce
sanctionarea echipei sau a jucatorului in cauza, fie de catre local, fie de catre celelalte echipe din liga:
- violenta fizica
- comportament agresiv
- injurii
- comentarii rasiste sau sexiste
- fotografierea sau filmarea altor persoane fara permisiunea acestora
- comportament nesportiv (refuzul de a da mana cu adversarul, sarabtorirea unei aruncari intr-un mod ostentativ)
- violenta fizica
- comportament agresiv
- injurii
- comentarii rasiste sau sexiste
- fotografierea sau filmarea altor persoane fara permisiunea acestora
- comportament nesportiv (refuzul de a da mana cu adversarul, sarabtorirea unei aruncari intr-un mod ostentativ)